Handelsbetingelser

Hovedgård Borgerforening sælger/modtager betaling for blandt andet følgende ydelser, men ikke begrænset til:
  • medlems kontingent (Husstandskontingent)
  • virksomhedskontingent (sponsorater)
  • udlejning af bl.a. men ikke begrænset til, borde, stole og bænke
  • for deltagelse i arrangementer

Betaling

Når du køber varer eller ydelser af Hovedgård Borgerforening via Hjemmesiden, trækkes din betaling af Nets A/S eller en anden godkendt indløser, der samtidig sørger for, at din betaling overføres til foreningen.
 
Betaling for ydelser, såsom kontingent og deltagelse i event etc. sker forud.
Det samme gør sig gældende for udlejningsprodukter, booket via hjemmesiden.
 
Hovedgård Borgerforening modtager betaling for kontingent og sponsorater via Dankort/Visa Dankort.
Ligeledes modtages der betaling via MobilePay, dog ikke som onlinebetaling på hjemmesiden, samt kontant eller ved bankoverførsel efter forudgående aftale.
 
Hovedgård Borgerforening benytter Klubmodul ApS som levenrandør af hjemmeside og betalingssystem - Klubmodul ApS benytter DIBS A/S som betalingsgateway. DIBS A/S er ansvarlig for den krypterede transaktion mellem dit betalingskort og Nets / Teller A/S, eller en anden godkendt indløser. Læs mere på hhv. dibs.dk og nets.eu om sikkerheden ved online betaling.
 

Kontingent 

Ved indgåelse af et husstandskontingent eller virksomhedssponsorat, betales kontingentet for indeværende abonnementsperiode, som løber fra 1. maj til 30. april uanset tidspunktet for betalingen. Betalingen trækkes med det samme.
Betalingen af kontingentet oprettes som et abonnement og fornyes automatisk hvert år, indtil aftalen opsiges af enten medlemmet eller Hovedgård Borgerforening.
 
Når medlemmets betalingskort udløber eller spærres, kan medlemmet via sit login her på siden, opdatere med nye kortoplysninger.
 
Et kontingent gælder for hele husstanden eller hele virksomheden.
 

Fortrydelsesret

Som udgangspunkt er der ingen fortrydelsesret på købte ydelser såsom kontingenter, holddeltagelser o.l. (se evt. "Lov om visse forbrugeraftaler § 18 stk. 12" ). I særlige tilfælde kan der træffes aftale om refundering ved fortrydelse Det påhviler forbrugeren selv at kontakte borgerforeningen, op til 14 dage efter købet har fundet sted i så fald. 

Medlemmet kan til enhver tid opsige abonnementet til udgangen af indeværende abonnementsperiode.
 
Der er altid fortrydelsesret på køb af fysiske varer - fortrydelsesretten løber 14 dage efter varen er modtaget eller udleveret.
Omkostninger i forbindelse med returnering af købte vare, afholdes af køberen.
 
Ved fortrydelse, kontaktes borgerforeningen via mail på adressen hbf@hovedgaard-bf.dk, eller ved at kontakte en af bestyrelsens medlemmer på deres angivne telefonnumre på siden omkring bestyrelsen (Klik her)
 

Levering

Fysiske varer sælges som udgangspunkt kun til afhentning, med mindre andet aftales på forhånd eller angives på det købte produkt.
 
Et kontingent købt på siden, træder i kraft med det samme, hvilket ligeledes gør sig gældenden for et sponsorat / virksomhedskontingent.
 
Ved udlejning afhenter lejer selv det lejede, med mindre andet aftales på forhånd.
Såfremt man ikke afhenter det lejede uden forudgående aftale om fortrydelse, se også afsnit om fortrydelse længere oppe, betragtes lejen gennemført og refundering herfor kan derfor ikke ske. 
 

Udlejning

Særligt i forbindelse med udlejning via Hovedgård Borgerforening, kan en udlejning ikke fortrydes senere end 21 dage før den aftalte dato.
I særlige tilfælde kan lejen fortrydes, men sådanne tilfælde afgøres altid af et medlem af bestyrelsen i Hovedgård Borgerforening eller af bestyrelsen udpegede personer. For at benytte sig af denne fortrydelsesret, kontaktes borgerforeningen enten via hbf@hovedgaard-bf.dk eller ved at kontakte et medlem af bestyrelsen (Klik her).
 

Privatlivspolitik

Hovedgård Borgerforening henviser endvidere til vores side om privatlivspolitik
 
Bestyrelsen for Hovedgård Borgerforening af 30. november 1916 har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Dette gælder dog ikke oplysningerne om dit betalingskort. Vi behandler kun data om dig, der er relevante og tilstrækkelige i forhold til de formål, der gjorde sig gældende, ved indhentningen af disse data - fx. men ikke begrænset til medlemsservice.
 
Den dataansvarlige i Hovedgård Borgerforening af 30. november 1916 er bestyrelsen.
 
Kontaktoplysninger:
Hovedgård Borgerforening
CVR.nr.: 38626787
Mail: bestyrelsen@hovedgaard-bf.dk
www.hovedgaard-bf.dk
 
Find kontaktoplysninger på bestyrelsens medlemmer ved at klikke her
 

Klagemuligheder – oversigt og links

Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk